Olinfantenritje in Kandy!! - Reisverslag uit Akuressa, Sri Lanka van Sarah Lijzer - WaarBenJij.nu Olinfantenritje in Kandy!! - Reisverslag uit Akuressa, Sri Lanka van Sarah Lijzer - WaarBenJij.nu

Olinfantenritje in Kandy!!

Door: Sarah de Lijzer

Blijf op de hoogte en volg Sarah

20 December 2012 | Sri Lanka, Akuressa

Kandy was geweldig!!
Woensdag zijn we na het ontbijt vertrokken naar Kegalle. We kwamen hier rodn 13.00 uur aan. We zijn naar het olifantenweeshuis gegaan. Hier aangekomen kwam er een man op ons af die er heel bekend was en hebben we een ritje op een olifant gemaakt. Dit was echt een ervaring die ik nooit meer ga vergeten!! Na een ritje op de olifant, mochten we ook nog de olifant voeren, wat ook heel leuk was.
Daarna bracht de man ons naar de badplaats van de olifanten. Het was heel gaaf om te zien hoe de olifanten het water ingingen om zich te wassen. Vooral de kleintjes vond ik heel lief.
Na het baderen van de olifanten werden we naar een tuintje gebracht waar we opeens een massage kregen. Deze beviel heel goed!!
Daarna nog even in wat winkeltjes gegaan, om souveniertjes te scoren.
Je kan wel duidelijk merken dat Kandy een populaire, toeristische stad is, aangezien alles veel duurder is, maar ja... Je bent hier maar 1 keer.

Na een geweldige, maar vermoeiende dag, zijn we naar ons hotel in Kandy gegaan. Daar hebben we pizza's besteld en laten brengen. Nou, die pizza's hier zijn erg lekker. Ze hebben hier van die panpizza's.
Daarna nog even onder de lekker'warme(!) douche gesprongen en lekker in bed gekropen.

De donderdag werden we al weer om 9.00 uur met de tuctuc opgehaald voor een ritje door Kandy. We hadden namelijk een aardig tuctuc-chauffeur die ons naar enkele bezienswaardigheden in Kandy wou brengen voor een lage prijs.
We zijn eerst naar de botanische tuinen gegaan. Hier zagen we mooie planten uit Sri Lanka, zoals verschillende soorten palmbomen, planten en bloemen. Ook hebben we aapjes gezien (een andere soort dan die ik in Akuressa had gezien) en vleermuizen!!
Na een drankje op het terras, zijn we naar de witte boedha gegaan. Nou, we waren een witte attractie bij een witte boedha. Je kon met een trapje bijna tot aan de bovenkant van de boedha klimmen. Boven aangekomen hebben we foto's genomen van het mooie uitzicht. Voor we het wisten waren we zelf het mooie uitzicht voor enkele locale mensen. We moesten met een hele familie (in delen) op de foto en ook een man wilde met ons op de foto. Na een hele reeks glimlachen en foto's zijn we weer snel naar beneden gegaan.
Onze weg vervolgde zich naar de tempel van de tooth van Boedha. Bij de ingang begon een man die in de tempel werkt, tegen ons te praten. Bij de tempel kregen we korting, omdat we vrijwilligers van Sarvodya zijn. De man vertelde allemaal dingen die Irene al had verteld (dank aan de lonely planet!!), die we op bordjes in het Engels konden lezen en hij zei steeds tegen Jeanine: 'take a picture!' Wat na 10 keer zeggen al erg irritant begint te worden.
Na afloop wilde hij een gift van ons voor de rondleiding. Toen wilde hij ineens 500 roepies de man hebben, waarna wij aangaven dat dat heel veel was. Hij vroeg wat normaal was, dus Irene haar lonely planet erbij gehaald, en laten zien dat een rondleiding 500 roepies voor een groep is. Toen zei de gids dat wij een verspilling van tijd waren, waarna hij een beetje wegliep. Toen kwam hij terug met de mededeling dat hij dan 1000 roepies wilde. Uiteindelijk hebben we maar 500 roepies gegeven, tot onvrede van de gids. Jeanine heeft nog duidelijk gemaakt dat hij van te voren had moeten zeggen hoeveel hij voor een rondleiding vroeg en of we er een wilden. Dat je daar niet mee achteraf moest komen, zo van 'oh ja, het kost wel .... roepies de man'.
Daarna was het tijd om naar het treinstation te gaan. We kwamen om 21.30 uur moe, maar wel voldaan over ons uitstapje, terug op onze kamer.

Morgen nog even huiswerk maken, zaterdagochtend onze koffers pakken (hoop dat alles erin ga passen) en dan vertrekken we 's middags om 16 uur naar het vliegveld in Colombo. Ons vliegtuig vertrekt rond 21.00 uur 's avonds naar Brussel.

Het vertrek komt nu wel heel dichtbij, maar heb wel zin om naar huis te gaan!! Hoewel ik wel moet toegeven dat ik wel enigszins tegen de kou opzie!!

• 20 December 2012 - 22:02

Jeroen:

Nou Sarah.. Volgens mij heb je een hoop beleefd en geleerd. Geniet nog even van de warmte en een hele goede terugreis. Ook voor Jeanine en Irene.

• 21 December 2012 - 16:28

Tanja Faas:

Sarah, ik ben gewoonweg jaloers wat betreft jullie olifantenrit, had dit best ook wel willen meemaken, dit lijkt me gaaf en stoer.
    Ik kan niet anders zeggen dat jullie het heel geweldig hebben gedaan hoor daar in dat verre land.
    Ik kan niet wachten om live verslag te krijgen van je, wat ik wel verwacht hoor!!!!
    Als je thuis bent, kom dan eens langs, om je verhalen met ons te delen.
    Jullie alle drie een hele goede reis teug, en zorg dat je een dikke trui aan hebt, want de temperatuur zal wel tegenvallen hoor. Momenteel is het hier wel niet echt koud, maar het is wel heel erg vochtig.
    Tot gauw terug in Susande eejjjjjj.

Groetjes Jaap en Tanja