Afscheid pre-school en leguaan gespot!! - Reisverslag uit Akuressa, Sri Lanka van Sarah Lijzer - WaarBenJij.nu Afscheid pre-school en leguaan gespot!! - Reisverslag uit Akuressa, Sri Lanka van Sarah Lijzer - WaarBenJij.nu

Afscheid pre-school en leguaan gespot!!

Door: Sarah de Lijzer

Blijf op de hoogte en volg Sarah

07 December 2012 | Sri Lanka, Akuressa

Natuurlijk beginnen vanaf nu een beetje de irritaties tegenover elkaar te komen, maar dat is normaal. We zitten 24/7 op elkaars lip en je hebt nu eenmaal eens even een momentje alleen nodig. Gelukkig gaan we daar best goed mee om, omdat we al hadden verwacht dat het kon gebeuren. Ook begin ik nu toch wel al enigszins het thuisfront te missen en heb ik het hier ook wel weer gezien. Elke dag is namelijk hetzelfde als de dag ervoor en dat zorgt een beetje voor lusteloosheid, weinig motivatie, maar ja... dat is een kwestie van je eroverheen zetten, hè.
Vandaag hebben we de laatste dag van de pre-school gehad, aangezien die 4 weken met vakantie gaan. Morgen is dan nog het concert waar we naartoe gaan (van 9.00 tot 13.00 uur). We werden vandaag uitgenodigd om te komen kijken, omdat we ook voor 4 liedjes dansjes hadden bedacht, dus dat is wel leuk. In de tijd dat we nu in Akuressa zitten, hebben we alleen maar geoefend voor het concert. Om 8.30 uur begint het oefenen van de speeches en daarna worden zo veel mogelijk dansjes geoefend, totdat het tijd is om te stoppen, omdat het dan al 11.30 uur (of vaak zelfs al later) is.
We hadden marshmellows gekocht voor de kinderen als afscheidtraktatie, maar de leerkrachten deelden ze uit, terwijl wij hadden aangegeven dat wij dat wilden doen. Nadien waren er nog over, dus die wilden we zelf houden, maar toen bleek opeens dat 1 van de leerkrachten deze in haar tas had gestopt! Zij was al weg om haar kind op te halen en naar huis te gaan, dus de leerkrachten die er nog waren, hebben gebeld en ze heeft ze even later nog teruggebracht. Er is ook niet verteld dat het onze laatste dag was, dat het onze traktatie was en dan nog die aktie van het meenemen van andermans traktatie, nou dat viel dus niet heel goed bij ons. Ik vond het nogal astrant dat je traktaties van een ander meeneemt, zonder dat te vragen.
Na het concert van de preschool morgen, gaan we direct door naar Galle. In Galle gaan we naar het Nederlands fort en een soeveniertje kopen en misschien nog wat kleren.
Vandaag heb ik dansles gevolgd met de kinderen, maar ik ben halverwege gestopt, omdat je bij veel dansen ook nog best moesten stampen met de voeten en dit begon bij mij zeer te doen aan mijn rechtervoet. Ik heb het ook nog gefilmd, omdat het sri lankaanse dansjes zijn en ze zijn wel leuk. Met de kinderen van het weeshuis hebben we van de week niet zo heel veel gedaan, behalve dan de lessen meegevolgd, gebid en spelletjes tussen twee gebeden door gespeeld. Enkele spelletjes die we de meisjes hebben geleerd zijn: schipper mag ik over varen, Sam says..., Bom! en krantenmeppertje (maar dan met een stuk stof). De kinderen doen sommige spelletjes net iets anders dan dat we ze aanleren, maar dat laten we maar zo. Een voorbeeld: bij krantenmeppertje is het de bedoeling dat je de persoon met de krant (stuk stof) slaat, maar de meiden gooien de krant naar de persoon toe, wanneer ze er nog vrij ver vanaf staan.
Ik hoef gelukkig niet meer met de krukken te lopen.
Volgens de meisjes en de staff van het weeshuis spreek ik al heel goed Singalees, dus dat ik een mooi compliment. Sommige woordjes/zinnen floep ik er al als vanzelf uit. Van de week zijn we nog even naar Akuressa geweest en heb ik nog wat kettinkjes en armbandjes gekocht die ik heel leuk vond.
Iik heb gisteren voor het eerst een leguaan gezien!! Dat vind ik echt een eng beest!! Hij was, met staart erbij, denk ik zo'n meter lang. Jeanine zag hem het eerst en dacht dat het een beeld was, totdat hij opeens bewoog, toen schrok ze. Ik gaf een gil en sprong bijna in Irene haar armen omdat hij op nog geen 3 meter afstand van ons zat. Dus ik ben achterlangs Jeanine gelopen en toen hij begon te lopen, maakte ik dat ik wegkwam, wat een held hè!! Later kregen we van de meiden te horen dat je er niet te dicht bij mocht komen, omdat ze dan springen en bijten.... Nogal late informatie!!
Vandaag tijdens het dansen, zag ik hem weer op de playground (speeltuintje?? is tevens het schoolpleintje van de preschool) lopen. Brrrr.... ik moet er niets van hebben. Er is een foto van gemaakt dus die kan ik later nog bij het reisverslag zetten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sarah

Actief sinds 01 Nov. 2012
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 7958

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 31 December 2012

Sri Lanka

Landen bezocht: