Beetje ziekjes - Reisverslag uit Akuressa, Sri Lanka van Sarah Lijzer - WaarBenJij.nu Beetje ziekjes - Reisverslag uit Akuressa, Sri Lanka van Sarah Lijzer - WaarBenJij.nu

Beetje ziekjes

Door: Sarah de Lijzer

Blijf op de hoogte en volg Sarah

27 November 2012 | Sri Lanka, Akuressa

Nou, we waren van het weekend van plan om naar Yale National Parc te gaan, om de dieren die hier leven te spotten. De planning was om zaterdag al vroeg naar het park te gaan en dan te blijven overnachten in een hotel aangezien het te ver is om in 1 dag heen en weer te reizen. De volgende dag zouden we dan nog even kijken om bij het hotel te gaan zwemmen en om nog even te gaan shoppen.
Van al deze leuke dingen is niets terecht gekomen, aangezien ik vrijdag ziek werd. Ik had heel erge buikkrampen enz.
Ik ben de vrijdag daarom maar heel de dag in mijn bed gebleven en heb dus niets meegekregen van de pre-school of van het buitenspelen met de meisjes van het weeshuis. Omdat ik eigenlijk wel graag mee wilde naar Yale National Parc, besloten Jeanine en Irene de planning om te gooien en dan zaterdag naar Bentota beach te gaan. Eerst wilden ze niet gaan, omdat ik me niet lekker voelde, maar ik wilde het ze niet aandoen om een heel weekend niets te doen. De zaterdagochtend heb ik de meiden uitgezwaaid en ben daarna weer in bed gekropen en daar niet meer uit geweest.
De meiden kwamen verbrand terug van het strand, dus heb ze 's avonds nog even geholpen met insmeren en dan maar weer in bed gekropen. Zondag ging het gelukkig al wat beter, aangezien de buikkrampen minder hevig waren. Momenteel is het echter al dinsdag en heb nog steeds last van buikkrampen, vooral na het eten. Ik doe mijn best om zoveel mogelijk al gewoon te eten en met de meiden activiteiten te ondernemen, maar merk dat ik nog niet helemaal de oude ben.
Maandag stond ik toch weer met goede moed op, om rond 8.30 uur op de pre-school te beginnen. We kregen echter te horen dat de pre-school niet doorging omdat het veel hard geregend in de omgeving (zelf heb ik geen druppel gezien). Toen hebben we maar de was gedaan, samen met een paar meisjes van het weeshuis die vakantie hebben. We kwamen toen al gauw tot de conclusie dat we in het vervolg wel wat eerder zouden gaan wassen, aangezien we nu wel heel veel was hadden en zo'n beetje alle drooglijnen vol hingen met onze kleren.
Daarna hebben we nog wat apen gespot, dus die kon ik mooi filmen met mijn camera. Later op de dag, hadden we geluk en zagen we er nog meer. Ik had toen net het fototoestel van Jeanine mee, om foto's te maken van de spelende meisjes, dus kon een paar heel mooie foto's van de apen maken.
Vandaag (dinsdag) is het een feestdag in Sri Lanka, dus is iedereen vrij, wij dus ook!
We zitten nu lekker rustig op onze kamer en doen een dagje lekker niksen, wat ons heel erg bevalt na die paar drukke (en zieke) dagen.
Morgen ben ik jarig en de kinderen kijken er hier heel erg naar uit. Ze vragen steeds of we dan gaan dansen met zijn allen. Ze hebben vandaag al de hele tijd gevraagd: 'tomorrow, is your birthday, yes?' , waarna ze met een grote glimlach weglopen.

We zijn nu van plan om van het weekend naar Yale National parc te gaan. Ik heb er echt heel veel zin in, aangezien dit mijn eerste uitstapje hier wordt en ik hoop natuurlijk veel bijzondere dieren te spotten.

Nou, ondanks het dagje rusten, ga ik toch nog maar even wat schoolwerk maken. Ik heb deze namelijk niet voor niets meegesleept naar Sri Lanka en een paar weken na de kerstvakantie hebben we al weer tentamen. Ik kan het beter nu goed verdelen, dan alles in de kerstvakantie moeten doen, aangezien ik dan ook alles wat ik heb meegemaakt, wil vertellen aan mijn familie. Dus... aan het werk dan maar!!

Tot de volgende keer!!

  • 27 November 2012 - 12:33

    Sarah:

    @ Tanja: Hoi Tanja! Bedankt voor je berichtjes, wilde nog reageren, maar was nogal druk. Ik heb net een deel van de foto's erop gezet, maar kan niet alles erop zetten. Dit komt omdat we een dongel hebben, en we anders geen mb's meer overhouden. De rest zal dus later volgen, maar het is in elk geval een begin.
    De andere meiden hebben ook enigszins last van hun buik, dus ik ben niet de enige. Ik zal eens op de site kijken.
    Dank je wel! Ik denk dat het met mijn verjaardag wel goed zal komen!

    Groetjes uit Akuressa
    Sarah

  • 27 November 2012 - 18:31

    Tanja Faas:

    HOi Sarah, ik begrijp heel goed dat je meer te doen hebt dan te reageren, maar ik kan niet anders zeggen dat ik het toch wel leuk vindt dat je ff tijd hebt gemaakt om te reageren.
    Ik heb intussen de foto`s gezien, ziet er goed uit, ben een beetje jaloers op je hoor, daar zo lekker in de warmte te zijn, terwijl het hier brrrrrrrrr koud is.
    We gaan op naar sinterklaas, dat zullen jullie daar wel niet vieren zeker?
    Sterkte met de rest van de meiden, zeg maar dat ze veel moeten blijven drinken hoor, heel belangrijk.
    gr. Tanja

  • 27 November 2012 - 18:31

    Tanja Faas:

    HOi Sarah, ik begrijp heel goed dat je meer te doen hebt dan te reageren, maar ik kan niet anders zeggen dat ik het toch wel leuk vindt dat je ff tijd hebt gemaakt om te reageren.
    Ik heb intussen de foto`s gezien, ziet er goed uit, ben een beetje jaloers op je hoor, daar zo lekker in de warmte te zijn, terwijl het hier brrrrrrrrr koud is.
    We gaan op naar sinterklaas, dat zullen jullie daar wel niet vieren zeker?
    Sterkte met de rest van de meiden, zeg maar dat ze veel moeten blijven drinken hoor, heel belangrijk.
    gr. Tanja

  • 28 November 2012 - 13:49

    Tanja Faas:

    Sarah, VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG HOOR!!!!!!
    HIEP HIEP HOERA!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sarah

Actief sinds 01 Nov. 2012
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 7969

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 31 December 2012

Sri Lanka

Landen bezocht: