Happy birthday!! - Reisverslag uit Akuressa, Sri Lanka van Sarah Lijzer - WaarBenJij.nu Happy birthday!! - Reisverslag uit Akuressa, Sri Lanka van Sarah Lijzer - WaarBenJij.nu

Happy birthday!!

Door: Sarah de Lijzer

Blijf op de hoogte en volg Sarah

28 November 2012 | Sri Lanka, Akuressa

Vandaag was ik jarig! We waren vanochtend nog maar net wakker, of er stonden al enkele meisjes op onze deur te kloppen en 'Sarah sister' te roepen. Helaas kon ik ze niet meer zien, voordat zij naar school moesten. De meisjes die vakantie hadden, feliciteerden me, gaven me een paar bloemen en zelfgemaakte kaartjes. Ook had Irene een leuk cadeautje meegenomen vanuit Nederland. Een soort uiltje van stof.
Op de pre-school had het meisje dat ook in het weeshuis woont, gezegd dat ik jarig was. Zodra de leerkrachten dit hoorden, kwamen ze me 'happy birthday' wensen. Daarna ging het dus als een lopend vuurtje rond bij de kinderen, waardoor ook enkele dappere kinderen (sommige kinderen vinden die 'blanke' vrouwen maar eng), me ook feliciteren.
'S middags kwamen de meisjes van het weeshuis terug van school, waarna ik weer een regen van zelfgemaakte kaartjes kreeg. Na telling stond de stand op 11 kaartjes en 1 plastic bloem (van 2 meisjes), dus ik heb een hele collectie die ik mee naar Nederland kan nemen om aan het thuisfront te laten zien.
We zijn nog met de tuctuc naar Akuressa town om water geweest (hebben er ondertussen al 10 van 5 liter op). Daar aangekomen zijn we ook nog even in een winkeltje geweest om te shoppen voor de pre-school en het girlshome. Foto's zullen nog volgen!!
Vlak voor het avondeten viel de stroom uit. Dit keer was het echter geen enkele minuten, maar een heel uur. Dus we hebben in het licht van een electrische lantaarn gegeten, afgewassen en zelfs nog even een birthdayparty gehouden.
De meiden wilden namelijk heel graag een birthdayparty voor mij houden. De staff zou hierbij echter niet mee meedoen, dus hadden we 's middags een cakeje gekocht, zodat de staff ook nog even iets had. Irene en Jeanine hadden van te voren al kaarsjes gekocht om het cijfer 22 te vormen. Ook was er een hoedje die ik op moest zetten. De kaarsjes werden dus in de cake gestopt, aangestoken en het liedje 'happy birthday' maakte het dus compleet. Na netjes de kaarsjes uitgeblazen te hebben, werd de cake verdeeld. Toen kwamen we een traditie uit Sri Lanka tegen/: de jarige neemt een hapje van elk stukje cake, dus Irene en Jeanine deden gezellig met de traditie mee en ik kon dus van iedereen een hapje eten en dan zelf een stukje pakken.
Bij de birthdayparty bleken de meisjes niet veel liedjes van ons te kennen, dus hebben we wel enigszins gedanst, maar ook gezellig foto's gemaakt.
Ik had uit Nederland twee busjes met Babbelaars mee, en heb toen maar besloten om elk meisje een babbelaar te laten proeven. Nou, deze vielen dus goed in de smaak!
Morgen ga ik de leerkrachten bij de pre-school ook nog een babbelaar laten proeven. Dan heb ik nog 1 busje babbelaars over, die ik aan het girlshome ga geven als ik weg ga. Het was eerst de bedoeling om er 1 aan de pre-school te geven en 1 aan het girlshome, maar op de pre-school werken maar 3 leerkrachten, dus die bus zal niet snel leeg raken, en het is niet leuk voor de 60 kindjes als ze moeten kijken hoe de leerkrachten babbelaars zitten te eten. Vandaar dat ik een andere oplossing heb gevonden.
Nou, dat was het wel weer even voor deze keer.

Tags: Birthday

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sarah

Actief sinds 01 Nov. 2012
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 7963

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 31 December 2012

Sri Lanka

Landen bezocht: